دلسپردگی به بیش از یک نفر...

این هفته تلویزیون مطلبی داشت در مورد Poly Amory یا همان دلسپردگی به بیش از یک نفر به طور همزمان. بحث این بود که این مساله میتونه کاملا طبیعی باشه و همه بالقوه این تمایل را در مقطع یا مقاطعی از زندگی دارند و یا خواهند داشت. این فرضیه میگفت که دلیل برای اثبات وجود این تمایل در بشر بطور فطری٬ مساله حسادت است. محققی میگفت:  «ما به رقیب حسادت میکنیم یا از احتمال رقیب داشتن میترسیم چون میدانیم که همه بطور ذاتی به Poly Amory گرایش داریم.»...
نظر شما در این مورد چیه؟

نظرات 17 + ارسال نظر
مهشید جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 02:19 ق.ظ http://zanane.blogspot.com

سلام خاله سوسکه حانم
فکر می کنم بحث حالبی رو مطرح کردی. راحع بهش تو وبلاگ می نویسم که بحه ها بیان نظر بدن.
اما نظر خودم. به نظر من مرز یک رابطه آنحا می گذره که موحب آزار دیگری نشه. هر رابطه ای که درش صداقت و احترام به یکدیگر رعایت بشه و مسئله برای طرفین مطرح و حل شده باشه من درش ایرادی نمی بینم. مسئله اینه که در این شکل رابطه معمولا افراد آزار می بینند و من آن را نمی تونم صحیح ببینم.

زبل خان جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 05:39 ق.ظ http://zebelkhan.blogsky.com

سلام خاله سوسکه از لطف شما ممنونم واقعا وقتی میبینم هنوز یه هفته نیست وبلاگ نویسی رو شروع کردم و این همه پیغامهای خوب خوب دارم حسرت میخورم که چرا زودتر از این وبلاگ نویسی رو شروع نکردم! بازم متشکرم!!!
در ضمن در مورد هنر هم باید بگم راستشو بخوای ما هنری نداریم بی هنر بی هنر! اما اگر سوالی داشتی و من بلد بودم مطمئن باش دریغ نمیکنم...

یک پنجره جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 08:45 ق.ظ http://yekpanjere2.persianblog.com

وای چقدر این تصویر خاله سوسکه هیجان انگیزه! ببخشید هول شدم چون این یکی از دوست داشتنی ترین شخصیتهای داستانی من است! به خانه ام خوش آمدی. این سوال هم... از حد سواد من خارج است، یعنی از نظر من یک چیزی است شبیه اینکه آخر کهکشانها کجاست.

آبی جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 09:13 ق.ظ http://blue.blogsky.com

به نظر من چیزی که واقعا حقیقت داره اصالت عشقه و نه اصالت معشوق.کسی که به این حرف اعتقاد داره به بحث دلسپردگی به بیش از یک نفر به شکل حالتی از این نظریه نگاه میکنه.البته خود این عشقی که اینجا بهش اصالت داده میشه کاملا قابل بحثه وباید ویژگیهاش شناخته بشه.(هر چند که این بحث لزوما به معنی بی اصالتی معشوق نیست).دست آخر هم اینکه اخلاق هم توی این بحث جایگاه ویژه خودشه داره.


دخترتنها جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 10:47 ق.ظ http://dokhi.blogsky.com

سوسکی جونم نمیشه !!! بازم نشد

ساسان در سوئد جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 10:59 ق.ظ http://sasanstockholm.blogspot.com/

سلام سوسکی جان. اول از لینکت ممنون. چرا نخوام عزیز؟ باعث خوشحالی است. منم میلینکم :)
در مورد سوالت باید بگم انسان اینقدر دلش ظرفیت داره که چندین نفر را دوست داشته باشه. بسته به انسان داره. دوست داشتن افراد مختلف درجه های مختلف داره که هیچکدوم جای دیگری را تنگ نمیکنه. حسادت هم از کمبود اعتماد به نفس میاد. دوست داشتن مادر و همسر درجات مختلفی داره مثلا و هیچ ربطی هم به هم نداره اما بعضی ها نمیفهن و حتی به این هم حسودی میکنن. باید به دیگران حق داد دیگران را هم دوست داشته باشند!

سوسکی جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 11:16 ق.ظ http://sooski.blogsky.com

ساسان جان
تمرکز این مطالب اون برنامهء تلویزیونی بیشتر دلسپردگی رمانتیکه به بیش از یک شخص بود. صد البته عشق به خانواده جایگاه خودشو داره... آیا بشر (اگه با خودش روراست باشه!)‌ واقعا به «چند همسری» یا در مرحلهء‌ پیشین آن «چند دلدادگی» بطور ذاتی گرایش داره؟

درخت زیبا جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 11:47 ق.ظ http://mytree.blogsky.com

سلام سوسکی خانوم! وبلاگت قشنگه و خوب مینویسی. خوشحال میشم به من هم سری بزنی :)

نازنین جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 08:26 ب.ظ http://naz.blogsky.com

سلام
خیلی بحث جالبیه. ولی خوب نتیجه گیری نشده :(

آبی جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 09:32 ب.ظ http://blue.blogsky.com

سلام.از لینکی که به من دادی ممنون.خیلی هم خوشحال شدم.من هم به زودی به یکسری از بچه ها تو وبلاگم لینک میدم.با اجازه آدرس وبلاگ شما هم هست.

آرش جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 09:52 ب.ظ http://gapp.blogspot

در مورد زندگی در خارج نظر جالبی داده بودی. ممنون. این موضوعی که مطرح کردی هم می تونه خیلی دنباله دار باشه. بد نیست اگه ادامه اش بدی.

آبنوس شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 02:43 ق.ظ http://abnuss.blogspot.com

انسان ها بطور مطلق کامل نیستند. زمانی که در یک رابطه, کمبود حس بشه, ریسک برای دلسپردن به شخص دیگری وجود داره! آگاهی از این ریسک هست که واهمه بوجود میاره و ترس از رقیب و در نتیجه حسادت.

آبنوس جان
ممنون از قدم گلت به سوسکنامه. منهم در اینمورد باهات همراهم ولی آیا عشق به شخص قبلی هنوز پس از کمبود در رابطه باقی میماند؟ شاید نه! شاید دیگر فقط «احتیاج» است که رابطه را نگه میدارد و نه «عشق»... سوال من اینه که آیا آقایون هم همینطور فکر میکنند؟ آیا وجود Poly Amory در مردان هم به دلیل لزوما یک کمبود در رابطه است؟ آیا واقعا عشق همزمان به بیش از یک میسر است؟

آبنوس شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 10:41 ق.ظ http://abnuss.blogspot.com

بسیار هم مایع خوشحالیم است که با وبلاگت آشنا شدم. من بیشتر ترجیح میدم از کلمه «عادت» استفاده کنم تا احتیاج, چرا که احتیاج در داخل ایران بیشتر میتونه عامل ادامه یک همزیستی یا زناشوئی باشه تا در خارج.
عشق را من در یک رابطه جاودانی نمی دونم .تنها در آغاز هر آشنائی بوجود میاد و با گذشت زمان کم کم در پس پرده ی زندگی پنهان میشه, خواسته یا ناخواسته!
دلسپردن به شخص دیگر لازمه اش از نبود عشق نیست, مجموعه کمبودهائی است که در زندگی حس میشه. به استثنای هوسبازها که زندگی را از زاویه دیگری میبیند!

سوگل یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 01:57 ب.ظ http://sogol.blogsky.com

سوسکی جون سلام وبلاگ خوبی داری تبریک
در مورد سوالت از اونجایی که آدما نامحدودند نمیشه برای دلسپردگی اونا حدی در نظر گرفت و نمیشه در مورد اونا احساس مالکیت داشت آدما فقط میتونن به هم وصل باشن و میشه تعداد این اتصالات در آن واحد زیاد باشه هر کدوم هم نوعش فرق داشته باشه یا حتا ولی حسادت دلیل موجهی نیست

نوشی یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 05:21 ب.ظ http://nooshi.blogspot.com

همیشه توی این رابطه ها کسی که محبوبش رو با بقیه هم میبینه بیشترین ضربه رو نمیخوره بلکه کسی که بطور همزمان با افراد زیادی رابطه عاشقانه داره ضربه میخوره. به هر حال بعد از مدتی این آدم نمیتونه کنار یه نفر قرار و آرامش بگیره و ....
مثل کسی که همزمان سه نوع غذا رو با هم داره و یهو دلش از هر سه تا میزنه و هیچی دیگه نمیخواد

[ بدون نام ] دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 02:50 ب.ظ

به نظرم ممکنه درست باشه اما نه در مورد همه

هیوا سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 11:53 ب.ظ http://crazyfeminine.blogspot.com

ما ادم هاابعاد زیاد و متفاوتی در وجودمون هست که باید ارضا بشه.یا به عبارتی خودمون رو باهاشون کامل کنیم.این مستلزم کاوش در دنیاهای نزدیک به اندیشه هامونه.یکی از چیزایی که باعث میشه این پدیده خودش رو نشون بده همینه.
این نظر شخصیه من هست و چیزیه که در زندگی خودم مصداق داره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد